De Kickboksschool

Kickboksen: het staande duel

De trainer

Het gezicht achter De Kickboksschool

Het ondernemen begon in 2014, toen Sem Aipassa zijn eenmanszaak Interactive Powerhealth startte en personal trainingen in kickboksen verzorgde. Een jaar later is Sem een samenwerking aangegaan met Primal en heeft daar, naast de personal trainingen, vier jaar lang de kickbokslessen gegeven. Sinds februari 2020 is hij zijn eigen sportschool begonnen en werd De Kickboksschool een feit.

Martial arts heeft hem altijd al geboeid. Op 11-jarige leeftijd begon Sem met Taekwondo, maar stapte op zijn 16e over op kickboksen. Inmiddels beoefend Sem ruim 20 jaar de sport. Met de jaren heeft Sem zich ontwikkeld tot wedstrijdvechter op het hoogste niveau, de A klasse. Maar nu vindt hij het tijd om al zijn kennis en ervaring door te geven aan anderen: “Kickboksen is een passie en hoe mooi is het om dit door te kunnen geven!”, alsdus Sem.

Sem Aipassa
Kickboks school

De sport kickboksen

Wat is kickboksen?

De Nederlandse vorm van kickboksen is een combinatie van Japans kickboksen en thaiboksen, ook wel bekend als ’Muay Thai’ uit Thailand. Het is een vechtsport waarbij men de handen en benen gebruikt om de tegenstander te domineren.

Bij de Kickboksschool bieden wij lessen aan voor recreatief trainen. Je beoefent de sport om bijvoorbeeld te werken aan je conditie, gewichtsverlies of energie kwijt te raken. Bij ons leer je de basistechniek en deze pas je toe in een workout. In uitdagende trainingen sport je hier in een fijne groepsdynamiek die voor iedereen geschikt zijn.

Waarom zou ik gaan kickboksen? Voordelen van kickboksen

Bij het kickboksen gebruik je je hele lichaam. De armen en benen komen uiteraard aan bod, maar dit gaat gepaard met het aanspannen van je core. Dus ook de buik en billen worden goed aangepakt!

Verder kan het kickboksen als uitlaatklep fungeren, zodat je je hoofd even leeg kunt maken. Alle spanningen in je lijf, alle stress kun je lekker ontladen. Onze motto is: wil je groeien? Stap uit je comfortzone.

Kickboks school

Nog meer voordelen

Personal training

Liever eerst
individueel les krijgen?

Je kunt ook een 1 op 1 training oftewel een personal training boeken van 60 minuten. Hierdoor krijg je de volledige aandacht, waardoor je de basis techniek sneller onder de knie kunt krijgen of juist een bepaalde techniek extra kunt oefenen.